Kevättä treenitossuissa!

Siitä tiedän, että on kevät kun alan suunnittelemaan kesän ja loppuvuoden ohjelmaa 🙂  Henkilön Lifedream kuva.Koirankasvatusvuosina aina näin keväisin ilmoittauduin into piukeena agility- ja tokovalmennuksiin tai ajelin tiuhaan Somerolle paimentamaan heti kun pellot olivat sulia. Nykyään aika menee kiipeilytreeneissä, lenkkillä, joogatessa tai tallitöissä.

”Live the life you love, love the life you live”

Arki sujuu aika vauhdikkaasti, eikä täällä maalla sellaisia tasaisia päiviä ole ollut miesmuistiin 🙂 Koirien kanssa käyn lähes päivittäin 4-5km lenkkejä. Colliet vuorottelevat husky Wilyan kanssa. Kävelen nahkojen kanssa rauhallisia 4 kilsan lenkkejä, mutta Wilyan kanssa mennään sitten jo yleensä reipasta hölkkää. Nuorisolauma pääsee painelemaan myös metsään aina kun ilmat sen sallivat. Muu aika kuluukin harrastuksissa. Kiipeilemässä käyn 3-4 krt viikossa ja yleensä viikonloppuna pyrin toisena päivänä ajamaan Lohjalle tallitöihin auttelemaan Maastotalli Preryan boksien siivouksessa. Henkilön Lifedream kuva.Lepopäiviä ei nykyään enää oikein olekaan kun niihinkin on tullut tunnin hikijoogat 😀 Tämän kuun lopussa aion löytää kalenterista aikaa viisi viikkoa kestävälle melontakurssille, sitä kun olen suunnitellut niin kauan! Kun tähän vielä yritän ämpätä kaikki muut henkilökohtaiset menot, niin aika kiireinen kevät näyttää olevan tulossa 🙂

Lääkitys – eiku vitamiinit kohdillaan!

Ruokavalion muutoksissa on aika selkeä rutiini jo muodostumassa minun ja jääkappin välille. Olo on todella hyvä ja energinen! Ilokseni olen huomannut, että lantiolta on hävinnyt kolmessa viikossa jopa 2 centtiä ja kiloja on tippunut samassa ajassa kolme. Tavoite olisi tiputtaa painoa pikku hiljaa vielä viitisen kiloa, jotta pääsisin ihannepainooni, mutta toisaalta soisin myös lihaskasvua ja vaaka ei aina ole paras mittari sille.

Tarkoituksena on suunnitella koko viikon sapuskat jo etukäteen, jolloin kaupassa ei tarvitse turhia käydä ja kukkarokin siitä tykkää. 😉 Voisinkin jatkossa kirjoitella tänne enemmänkin muistiin erilaisia ruokaideoita, joita tulee väkerrettyä. Mikään kokkikolmonen en todellakaan keittiössä ole, joten ei kannata innostua :D! Viimeisen viikon olen syönyt osapuilleen näin:

Aamupala klo 6.00

1dl kaurapuuroa ja 2tl pellavarouhetta, kuppi teetä, vitamiinit ja 1l vettä (treenipäivinä 1 keitetty kananmuna)

Henkilön Lifedream kuva.Teetauko klo 10.00

Lounas klo 12,00

Vihreä salaatti, jossa pinaattia, tomaattia, kurkkua, 2rkl 0,2% raejuustoa, 1rkl auringonkukan siemeniä, tonnikalapurkki tai 1rkl chashew-pähkinöitä.

Teetauko klo 14.00

Päivällinen klo 16.00

Höyrytettyjä vihanneksia (herneitä, porkkanaa, papuja, parsakaalia), uunilohta, linssejä.

Iltapala klo 20,00

Omena, 1/2 dl chashew -pähkinöitä tai skyr-rahka, 1 l vettä

Näillä on menty ja porskutettu viimeiset kolme viikkoa ja ihan mielettömän hyvällä fiiliksellä! Iltavuoroviikossa olin niin energinen, että heräsin joka aamu jo reilusti ennen seitsemää, tein lenkin tai tunnin hikijoogat jo ennen töihin menoa. Pyrin välttämään maitotuotteita kuten rahkoja ja proteiinijuomia, mutta silloin tällöin teen poikkeuksia. Varsinkin Skyr-rahkat ovat iltapalana aika kiva herkku silloin tällöin. Lisäksi kaapista löytyy kuivattuja viikunoita, niitä riittää makean nälkään muutama. Töissä pyrin juomaan ainakin 1,5 litraa vettä päivässä. Ruokavalio ei ole kiveen kirjoitettu ja muuttuu koko ajan kun haen juuri itselleni sopivia määriä ja aineita. Esimerkiksi kananmunia syön 4-5krt viikossa yleensä treenipäivinä. Päiväkohtaisesti myös puntaroin treenien rasituksen ja ruuan suhdetta – nälkäisenä ei treeneihin kannata mennä ja toisaalta heikotuksen tunnetta en olekaan tuntenut pitkään aikaan.

JHenkilön Lifedream kuva.ooga. En olisi ihan heti uskonut, että joogasta tulisi näinkin kantava voima. Keväällä 2015 kokeilin kotijoogaa hetken aikaa, mutta en jotenkin saanut kiinni lajin rauhallisesta temposta. Nyt kiipeilystä innostuneena olen havainnut, että aika moni maailman huippu kiipeilijä joogaa säännöllisesti pitääkseen kroppansa notkeana ja vahvana. En ole, eikä minusta koskaan tule maailman huippukiipeilijää, mutta ei kai siitä voi haittaakaan olla? 😀 Loin youtube-tililleni oman soittolistan joogalle, jota voi kurkata täältä. Sen parissa vietän noin kolme kertaa viikossa tunnin verran tehden joko koko ohjelman tai ainakin kaksi ensimmäistä videota. Kolmen viikon jälkeen liikkeet alkavat sujua yhä paremmin, tunnen venyväni ja puskevani sellaisiin mittoihin, etten olisi ikinä uskonutkaan. Joten kyllä se kannattaa!! Ainoastaan lankutukset ja punnerrukset ovat vielä vähän haastavia. Kunhan saan tämän soittolistan sujumaan vaivatta, on aika rakentaa taas uusi. Lenkkeilyn ja joogan avulla olen alkanut kiinnittää huomiota hengittämiseen myös kiipeilyssä. Jo kävelymatkoilla olen oppinut hengittämään tasaisesti silloinkin kun olen rasituksen alaisena. Se on todella tärkeä taito myös kiipeilyssä! Lisäksi kropan notkeus on antanut hyvää oloa niin sisäisesti kuin fyysisestikin ja lihaskireyttä ei ole ollut pitkään aikaan treenien jälkeen, vaikka olen aina ollut todella huono venyttelijä.

Jos voisin, sulloisin tätä tunnetta ja energiaa pulloon ja pirskottelisin niiden ystävieni päälle, jotka tällä hetkellä taistelevat elämänhuolien kanssa. 👍😙 viikonloppuna on luvassa valokuvausta, kiikkuja ja tallitöitä. 1,5vkon treenitauon jälkeen kiipeilyt ovat lähteneet mukavasti taas käyntiin, mutta varsinaiset treenikiikkujan päiväkirjat ehdin kirjoittaa vasta viikonloppuna! 😊

Siihen asti,

Keep the faith people! 😀

Lyrics for Täytyy Jaksaa by Elastinen feat. Sami Hedberg

Elämä on kun spinningtunti. Noi tarvii vetäjän eteen, et ne tajuu mitä ne täällä tekee. Ne polkee polkee, sä voit johtajaa seuraa, tai ite ohjata keulaa. Nyt pyörät pyörimään, vaikket välttämät jaksa laskui ettet päämällä maksa. En töitä pelkää, ne kelpaa mulle, oon alust asti haissu seikkailulle. Jonkun on näytettävä mallia, jonkun on täytettävä halleja. Se vaatii valtavia palleja, näil jäbil ne on tallella, ou!

Mä tiedän mitä teen, on selkeet tavotteet ja nyt mun enää täytyy jaksaa! Vaikka aamul väsyttäis ja moni himaan jäis, mä tiedän et mun täytyy jaksaa.
(tulee tulee polkee polkee jaksaa jaksaa)
(tulee tulee polkee polkee jaksaa jaksaa)
En lopeta kun oon väsyny, mä lopetan kun oon valmis, silloinkin kun ei todellakaa tarvis. Teen enemmän ku muut, mutten veren maku suus. Vaatii toistoo ja valmisteluu, me yritetää viel se kymmenes kerta. Mä en ole luovuttanu, en edes verta. Sit ku vihdoin se saakin natsaa, se voi kadota nopee ku Samin vatsa. Kaikki tulokset kyl huomaa, mut kukaa ei kadehdi työkuormaa. Kyl se näkee miten työstäni nautin, oves luki ”vedä”, mä työnsin sen auki.
Mä tiedän mitä teen, on selkeet tavotteet ja nyt mun enää täytyy jaksaa. Vaikka aamul väsyttäis ja moni himaan jäis, mä tiedän et mun täytyy jaksaa.
Ei mikään helpolla tullukaa Nyt on entinen pullukkaa Työmoraali on vakava Nyt kilot on takana niinku pakara
Jonkun on näytettävä mallia Jonkun on täytettävä halleja Vaatii valtavia palleja Ne on tallella!
Mä tiedän mitä teen, on selkeet tavotteet ja nyt mun enää täytyy jaksaa. Vaikka aamul väsyttäis ja moni himaan jäis, mä tiedän et mun täytyy jaksaa.
Iha vitu moni Pokemoni, monitoimi kondomi, Shetlannin poni, megafoni Toni, poni, Roni, Toni, saksofoni, aerosoli, Johnny Depp, Deppin Johnny, Jeremyn Roni Monitori, ori, kori, matofoni, Clyde & Bonnie, poniponi, bonboni, onni, sonni kymppitonni, silikoni, roll-oni, paperikori, berberi, raparperi, berberi, aa hormoni, mormoni, Flash Gordoni, Tomtomi, Cruisen Tomi

Jätä kommentti